Rijschool Zoetermeer

 

 

 

 

Een effectieve rijschool zal hun studenten al deze 60 minuten als onderdeel van hun cursus werk, niet alleen besteden 45 of 60 minuten gaan over theorie.

De theorielessen worden gegeven op een projectiescherm, meestal met video, en meestal met tekst. De leerlingen wordt geleerd te kijken naar de weg, de verkeersborden, de verkeerslichten, de aankomende en vertrekkende bestuurders en de omgeving; en hoe dit op een veilige manier te doen.

Er worden ook praktijklessen gegeven; hierbij wordt de leerlingen vooral geleerd om de 60 minuten rijschool zelf te doen. Een effectieve rijschool zal de rijlessen verdelen over de dagen, en zou alle rijlessen op één dag moeten doen, en dan een blok van 10 minuten rijschool op een andere dag moeten hebben. Dit zal ervoor zorgen dat alle studenten slagen voor hun rijexamen eerste keer, als 10 minuten rijschool is vrij minimaal, en als studenten niet overgaan naar de volgende les, hebben ze de neiging om gewoon te missen op een of twee lessen, en echt missen op de hele cursus.

Sommige rijlessen zijn afgestemd op leerlingen die op één dag leren rijden, en sommige zijn multi-tasking. Een voorbeeld is een rijschool die ervaren instructeurs naar een lokale vaardigheidswedstrijd stuurt. De rijinstructeur die de lessen geeft kan 1 min doen overbrengingen, gevolgd door 2 doen manoeuvres; 3 doen 2 uur theorie. Als de rijschool het goed heeft gedaan, dan zou er geen probleem moeten zijn dat de leerling al het rijvaardigheidswerk bij de rijschool doet, en dan moet de instructeur dat in de kiem smoren!

Sommige rijscholen hebben een eigen auto met dubbele besturing; dit betekent dat de auto van de rijschool alleen wordt gebruikt voor lessen en ritten op de hoofdwegen. Dit is een van de belangrijkste verschillen in rijscholen van hoe rijinstructeurs worden gefinancierd. Met een rijschool met een eigen auto, kunnen ze betalen voor het en toch sturen studenten op reizen, als dat nodig is.

Rijscholen krijgen ook nieuwe auto’s wanneer hun oude auto’s een paar jaar oud worden. Dit is iets om nota van te nemen, veel studenten hebben de neiging om te denken dat rijschool auto’s zijn tweedehands ritten, die zijn gebruikt door iemand anders en hebben een paar mijl op hen. In werkelijkheid, sommige zeer goed gevestigde rijscholen hebben gloednieuwe voertuigen, en toch hebben slechts 2 tot 3 jaar oude auto’s. De oude machines worden onder een “drive off” gezet en binnen een week of zo stuurt de rijschool zijn nieuwe auto naar de klant. Veel leerlingen komen hier pas achter als ze er naar vragen, en de eigenaar heeft alleen de paar jaar herinneringen aan de auto.

Sommige scholen hebben “gebruikte” auto’s, die door ervaren instructeurs zijn bestuurd. Deze auto’s worden alleen gebruikt voor bepaalde lessen of ze hebben misschien te veel kilometers en rijden lang niet zo goed als een nieuwe auto. Veel gevestigde rijscholen hebben echter gloednieuwe auto’s en nemen toch elke bestuurder aan, jong of oud. Het grootste nadeel van het hebben van gloednieuwe is dat de rij-instructeurs waarschijnlijk meer in rekening brengen vanwege de nieuwere voertuigen, maar ze kunnen de extra kosten waard zijn op een andere manier. Veel leerlingen vinden gloednieuw een opwindend vooruitzicht, en willen er zo snel mogelijk een in handen krijgen. In werkelijkheid is dit waarschijnlijk niet de manier om te gaan. De meeste nieuwe auto’s zijn gebouwd om 4 jaar of langer mee te gaan, en de gebruikte auto’s in goede staat zijn niet goedkoop. Afhankelijk van het merk en model, kan de rijinstructeur het minst in rekening brengen voor een gebruikt voertuig vs nieuwe. Wrastining vraag en aanbod, kan het prijsverschil tussen nieuwe en gebruikte zo veel als $ 2000 voor het nieuwe voertuig, maar de gebruikte kan een jaar jonger of meer zijn.

Als de aspirant-student een auto heeft die al $2000 ouder is dan de gebruikte auto die hij op het oog heeft, kan hij misschien geen “nieuwe auto garantie” krijgen, omdat de gebruikte auto al 1 jaar of langer op de originele garantie kan zitten. Als de student is laag op contant geld, kunnen ze altijd krijgen een garantie voor hun gebruikte voertuig, maar ervoor te zorgen dat de oudere verlaten voertuig echt werkt op de wegen, alvorens zich te verbinden tot de aankoop van een nieuwe. Ook zijn veel onderdelen voor deze nieuwe auto’s anders dan voor oudere tweedehands auto’s, en de financieringskosten zullen hoger zijn voor de oudere.

Op het einde, het is allemaal aan de rij-instructeur over hoe oud een voertuig wordt, maar ervoor te zorgen dat de gebruikte auto bekijken is in goede staat zodra de klant vertrekt met de leerling. Het spectrum van gebruikte voertuigen wordt opgesplitst in twee delen, goed-maar-bler, en slecht-maar-gevaarlijk. Zoals voor echt krijgen verbrand, het spectrum hangt af van de rijschool. Sommigen zullen nemen iemand mee naar de lokale winkel ze vertrouwen, krijgen ze naar een uitgebreide garantie te kopen, toeters en bellen toe te voegen, alsmede in de hoop om de bottomline een beetje te vullen. Anderen zullen waarschijnlijk bieden een goede garantie die het voertuig zal dekken voor aan het einde van zijn nuttige leven.

lees meer: