Rijscholen – De weg naar succes

Rijschool Amersfoort

 

 

 

 

 

 

 

De eerste rijschool die het concept van de defensieve bestuurder promootte was King persuasion Specialist School, Luton Engeland, opgericht in 1957. Vandaag onderwijzen zij de breedste waaier van praktische defensieve rijtechnieken mogelijk elke rijschool in het Verenigd Koninkrijk.

Zij bieden wat wordt genoemd “defensief rijden fundamenten”, voor bestuurders die willen worden defensief en veilig voorbereid op hun rijexamen. Voortbouwend op hun ervaringen met het helpen van anderen bij hun eigen rijontwikkeling, hebben zij een reeks aanbevolen basisprincipes voor defensief rijden ontwikkeld waaraan alle rijstudenten zich moeten houden.

Zij hebben het begrip “veilig”, “defensief”, “zelfverzekerd” en “voorbereid” gespecificeerd; zij staan nooit toe dat leerling-bestuurders “auto’s losrijden” omdat zij de weg niet kunnen lezen of niet in staat zijn een juist oordeel te vellen.

In plaats daarvan moedigen ze studenten aan om hun bewustzijn te ontwikkelen bij het uitvoeren van elke taak die concentratie vereist. Dit kan beter worden gedefinieerd als in staat zijn om de tijd die ze hebben om te besteden aan de weg controle technieken ontwikkeling die wordt gedurende de rijlessen te beheren, hoewel de kern defensief rijden principes worden altijd toegepast om ervoor te zorgen dat veilig, defensief en zelfverzekerd rijden wordt ontwikkeld in alle rijden studenten.

Zij bieden ook een eenvoudige maar grondige catalogus van de kwaliteiten die nodig zijn om een goede veilige chauffeur te zijn, samen met vragen en antwoorden en wekelijkse bezinningsmomenten. Dit wordt, zoals wettelijk vereist, elke week uitgevoerd door een gekwalificeerde en Erkend Rij Instructeur (ADI). De onderwerpen die aan bod komen zijn: anticiperen, plannen, alertheid, geduld, leerstrategieën, zicht houden, beloningen en tegenslagen, rijgevaren, beschermende kleding, overleg met het publiek, rekening houden met het erfgoed, goed rijgedrag bij rijexamens, veiligheid en reizen moeten in alle lessen van de rijschool worden opgenomen.

Rijscholen hebben een bewezen track record van het consequent bereiken van slagingspercentages van meer dan 90%, dus de 30 minuten toegewezen aan de verwerking van de inleiding tot het rijden, is goed besteed.

Door in deze aanvullende opleiding te investeren, zullen de leerlingen niet alleen veiliger en zelfverzekerder bestuurders worden, maar hebben zij ook het vooruitzicht hun rijbewijs langer te behouden dan wanneer zij 10 maanden voor het examen met de lessen zouden zijn begonnen. Dit verlengt de levensduur van hun rijbewijs en zorgt voor meer zelfvertrouwen op de weg, waardoor de kans toeneemt dat de leerling een baan krijgt of op de weg blijft door het nemen van professionele rijlessen.

Belang van voortdurende professionele en dynamische ontwikkeling

De laatste jaren is er een groeiende tendens naar minder uren formele opleiding, vaak basisopleiding genoemd, op kosten van de student. Dit is grotendeels mogelijk gemaakt door een filosofie die erop gericht is studenten maximaal te exporteren, zonder zich te bekommeren om hun voortdurende professionele ontwikkeling. Deze export van opleidingen is over het algemeen ten koste gegaan van enorme uitgaven aan broeikasgassen, wat heeft geleid tot een situatie waarin studenten niet alleen worden opgeleid, maar ook op jonge leeftijd de vaardigheden worden bijgebracht die nodig zijn.

Deze optimistische benadering heeft ertoe geleid dat leerlingen in elke situatie en op elke leeftijd worden opgeleid, maar dat het begrip van de menselijke mobiliteit verloren is gegaan, zoals blijkt uit het onvermogen van leerlingen om op het perron van een station een trein voor te laten gaan, of om zonder hulp van de ene deur naar de andere te lopen.

Er is een nieuwe opleidingsstroom in opkomst, die op het punt staat gemeengoed te worden, genaamd Foundation Training for Assessment andAdaptation to the Learning Environment, of kortweg FResult. Het is de bedoeling dat de studenten inzicht in de weg verwerven, de vaardigheden van de studenten op het gebied van de schrijfvaardigheid, een rijopleiding die bevorderlijk is voor de ontwikkeling van de vaardigheden op het gebied van de motorrijvaardigheid, FResult voor de instandhouding of verbetering van de omstandigheden inzake broeikasgassen, en aan het eind de ontwikkeling van ten minste 4 van deze kwaliteiten (zie hieronder voor de definitie van elk).

Jongeren zullen gebruik maken van de faciliteiten in plaatselijke scholen om in eerste instantie basisvaardigheden te leren zoals sturen, stoppen en parkeren. Vandaar dat voor een rit van 2 uur per week, 5 lessen per week, om de leerlast te verlichten, een dure en onpraktische hindernis zijn. Daarom is het verstandig om de beste rijschool of rijleraar in de buurt te zoeken, die een oplossing kan bieden die past in het schema van een individuele student.

Elke professionele rijschool zal een rij-instructeur in dienst hebben, die de opleiding geheel of gedeeltelijk in uw eigen voertuig zal verzorgen. De opleiding wordt dus gegeven in een veilig en comfortabel gebouw, waar een geduldige, vriendelijke instructeur de best mogelijke opleiding kan geven, terwijl hij innovatief en origineel is, om de leerling in staat te stellen tijdig veilig te rijden, en het aantal benodigde lessen te verminderen.

Er zijn verschillende rijscholen, in de buurt van elke gemeente, die flexibele rijtijden naar wens hanteren, of categorie één opleiding verzorgen. Deze rijlessen, waar de meeste mensen aan denken als ze aan intensieve rijscholen denken, zijn eigenlijk een hybride van begeleide en autodidactische lessen.

Sommige studenten, wanneer ze voor het eerst leren rijden, zullen een groter voertuig nodig hebben, zoals een bestelwagen of 4×4, omdat deze grotere voertuigen hen meer ruimte bieden. Deze grotere voertuigen bieden ook een betere gelegenheid om meer terrein te bestrijken in een kortere periode van tijd.

lees meer:

Opfriscursus Amersfoort

Rijschool Hoogland