Car Wash Systemen

Interior detailing

 

 

 

 

Binnen

We beginnen eerst met het interieur. We reinigen en polijsten alle oppervlakken van de cabine. We reinigen de voetruimten en het dashboard, zodat ze glanzen zoals u ze nog nooit gezien heeft. Daarna schuren we alle dashboards, knoppen, hendels, ventilatieopeningen, schakelaars, spiegels en alle andere interieuroppervlakken waar we onze handen over kunnen uitsteken. Dit zal uw auto’s verborgen “niet-zo-goede” manieren onthullen. Daarna gebruiken we speciale borstels en reinigingsmiddelen om stof, vuil, dode insecten, teer en andere verontreinigende stoffen te verwijderen. Daarna polijsten we de oppervlakken zorgvuldig met lederen of sisal pads. Dit maakt het oppervlak mooi en glanzend.

Wij reinigen ook de stoelen met een schapenvacht of polyester micron filter. Dit voorkomt dat er veel stof en vuil in uw benzineleidingen, en creditcards enz. terechtkomt. We doen een conditioner op de zetels om op te passen voor eventuele vlekken of voortijdig vervagen. Wal-Mart heeft enkel een lijn van autostoel dekking vrijgegeven, die groot zijn, en eenvoudig te wassen.

Buiten

We beginnen met het wassen van de banden (leder of vinyl). We wassen de hele auto grondig, van binnen en van buiten. Zo voorkomen we dat er oppervlakte vuil aan de oppervlakte komt. Als we bij de banden komen, gebruiken we hoge druk bij elke spoelbeurt. Dit voorkomt vervuiling door aarde en eventueel puin van de weg. Dan gebruiken we conditioners om de gelakte delen te beschermen, binnenin het rubber. Andreas, de4000k, heeft een sculpting kit die de hele auto sculpt tot de aanbevolen diepte. Dit beeldhouwt de zijwanden van de band, en behoudt de contour van de band. Elke band in de showroom die een doffe hoek of een prominente stoot heeft, valt meteen af. In dit geval loopt de klant rond de auto en ziet een lichte zweem van kleur (blauw, geel, enz.) De geniale kunstenaar voegt een verzadiging van kleur toe in de spaken om een onberispelijk geplaveid oppervlak te benadrukken.

Geavanceerd

In de gevorderde detailfase hebben we de eerste stap al gedaan, maar hebben we ook dressings aangebracht. Breng een dressing aan op de buitenkant van de auto, en volg het op met een conditioner om de lak of het rubber te beschermen. Met decoratieve retoucheermiddelen kan een matte afwerking extra worden gedefinieerd, of kan een vleugje kleur worden toegevoegd.

Het hele proces duurt ongeveer vier uur. Als we klaar zijn met de buitenkant, brengen we beschermingsmiddelen aan. Zo blijft de verf of het rubber nog enkele jaren goed en beschermd.

Het interieur

De tweede helft van het proces is het interieur. We reinigen het interieur met een glasreiniger en bereiden al het nodige materiaal voor. Laat uw medewerkers de motor starten en de veiligheidsvoorschriften doornemen, zodat zij, uw medewerkers, volledig opgeleid zijn. Dit zal de veiligheid en bescherming van iedereen verhogen.

Nu u klaar bent met de eerste helft van het detailing proces; is het tijd om de tweede helft te voltooien. De tweede fase van het detailen is het conserveren en opknappen van het interieur om een blijvende glans te creëren. Er zijn veel manieren om bekleding en tapijt te conserveren en te restaureren. Dit zal ook helpen om een algemeen thema van het voertuig te creëren – wat duidelijk zal zijn nadat de tweede detailing is voltooid. De derde stap is het inspecteren van alle ruiten op beschadiging en reiniging. Breng vervolgens een window sealant aan op alle niet gelakte delen van het interieur. Dit zal helpen om het vinyl te beschermen en alle onderdelen die gerestaureerd moeten worden te vervangen. De vierde stap is het inspecteren van alle deuren, ramen en schuifdak-chromen op beschadiging en reiniging. Vervang indien nodig.

Uw klant die het voertuig in eerste instantie koopt, kan gebreken hebben opgemerkt of restauratie ‘Beschermers’ nodig hebben die u ‘verzameld & opgeslagen’ heeft. Uw tweede stap is om een aanbieding voor snelle levering op te stellen, aangezien uw aanvankelijke aanbieding te langzaam was. Uw derde stap bouwt de professionaliteit van uw bedrijf met een gedetailleerde uitleg follow-up telefoontje, en een afspraak te nemen in de winkel voor een algemene check-up. Uw vierde stap is uit te leggen hoe uw ‘Beschermers’ zullen helpen de wederverkoop van het voertuig. De vijfde en laatste stap is het bespreken van de prijs. Vind de beste oplossing voor uw budgetoverweging en vergrendel het om te sluiten. U bent voor 90% klaar!

lees meer: